Wat gebeurt er met On-Hold aanbestedingen? 

De meeste collega’s weten het aanmeldformulier in Procureplan goed te vinden. Toch zien we dat sommige aanbestedingen stil komen te liggen en op On-Hold worden gezet. 

Dat gebeurt bijvoorbeeld omdat: 

  • De startdatum lastig te bepalen is, 
  • De voorbereidingen niet op tijd rond zijn, 
  • Of door besluitvorming of nieuwe regelgeving. 

Waarom dit belangrijk is voor onze planning 

Als een traject On-Hold staat, heeft dat veel invloed op de planning van onze inkopers. Het is dan lastig om tijd te reserveren of om andere aanbestedingen goed in te plannen. Blijft een aanbesteding langer dan drie maanden On-Hold, dan geven we deze in principe terug. 

Afhankelijk van de situatie: 

  • Gaat de inkoper van het traject af en moet de aanbesteding opnieuw ingepland worden, 
  • Of moet je de aanbesteding opnieuw aanmelden. 

Zo houden we het overzicht én de vaart erin 

Door duidelijke keuzes te maken bij On-Hold trajecten, kunnen we efficiënter plannen. Zo zorgen we er samen voor dat zoveel mogelijk aanbestedingen vlot en effectief worden afgehandeld.