Al onze partners over naar Teams bellen!

07-11-2023

Soms zijn er diensten die we beter kunnen organiseren. Voor Ons, maar helemaal voor ONZE partners. Bellen met Teams is daar zo’n voorbeeld van.

Alle partners hadden een eigen telefooncentrale en KCC-applicatie. Vaak allemaal verschillende producten bij, bijna net zoveel, verschillende leveranciers. Dat zorgt voor een versnipperd beheer.

Wij trokken dat beheer volledig naar ons toe en vereenvoudigen het proces. In het voorjaar van 2022 begonnen we aan deze, best wel behoorlijke klus waar veel bij komt kijken. Want wist je dat we ruim 1000 gebruikers en 20 belgroepen over moesten zetten?

Buiten dat, wilden we ook rekening houden met verschillende profielen en wensen van medewerkers. Want, hoe zorg je er nou voor dat ook mensen met een visuele beperking ook optimaal gebruik kunnen maken van Teams bellen? Binnen de provincie @overijssel was dit een uitdaging, waardoor het livegaan iets langer op zich liet wachten. Maar inmiddels hebben we hier ook een oplossing voor en zijn binnen een week of twee dan echt alle partners over!

 

💡 Het mooie van dit project?

Alle partners kunnen nu op dezelfde manier bellen;

  • Dit zorgt voor eenvoud in het beheer en daarmee kostenbesparing;
  • Daarnaast is de inrichting bewust eenvoudig gebleven;
  • Een laagdrempelig beheer.

Onze ervaring is dat ingewikkelde oplossingen vaak leidden tot onverklaarbare issues. We hebben daarom ook goed geluisterd naar alle wensen van de eindgebruikers, om ze optimaal te bedienen. Waar mogelijk, zijn die geïmplementeerd. Voor iedereen is het nu heel fijn dat ze op een gebruiksvriendelijke manier via Teams kunnen bellen.

Wij zijn blij met het resultaat!